به گفته برخی منابع آگاه، مدیران «گروه بهمن» مذاکره هایی را با نمایندگان کمپانی دانگ فنگ (DFM و DFL) آغاز کرده اند و برنامه دارند تا تعدادی از محصولات این نشان چینی را در خطوط تولید خود مونتاژ کنند.

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»؛ در چند ماه گذشته نمایندگان گروه دانگ فنگ برای تولید محصولات جدید به ایران آمده اند و جلسات مختلفی را با خودروسازان بخش خصوصی ترتیب داده اند. آن طور که مشخص است، گروه دانگ فنگ ۵ خودروساز ایرانی را برای تولید محصولاتش انتخاب کرده و فرایند مذاکره ها را پیش می برد. در این بین، همکاری دانگ فنگ با دو خودروساز داخلی قطعی شده و به مرحله عقد قرارداد و ارسال نمونه های اولیه رسیده است.

حال در بین ۵ خودروساز داخلی که جلسات عقد قرارداد را با نمایندگان دانگ فنگ را برگزار می کنند، نام گروه بهمن نیز دیده می شود. به گفته یکی از منابع خبری، فعلا بهترین پیشنهادها برای دانگ فنگ از سوی گروه بهمن داده شده و این خودروساز چینی سعی دارد تا همکاری را با گروه بهمن آغاز کند. تا به امروز طرف چینی چند محصول جدید گروه دانگ فنگ را به خودروسازان داخلی پیشنهاد داده است. در این بین گویا «دانگ فنگ ix5» و «دانگ فنگ D53» به گروه بهمن معرفی شده و مدیران این خودروساز خصوصی سعی دارند تا در صورت موفق بودن مذاکرات، تعدادی از محصولات این کمپانی چینی را در ایران تولید کنند.

چندی پیش شاهد بودیم که تصاویری از نسخه اولیه دانگ فنگ ix5 در ایران، توسط رسانه اسب بخار منتشر شد. حال با توجه به اطلاعات موجود، گویا گروه بهمن و بهمن موتور سعی دارند تا بحث تولید این کراس اوور جدیدی چینی را در ایران پیش ببرند. همچنین یکی از منابع آگاه می گوید که گروه بهمن به دنبال تولید یک سدان جدید است و این پیشنهاد در بحث همکاری با دانگ فنگ مطرح شده است. با توجه به اینکه شرکت «تیوان» به عنوان زیرمجموعه گروه بهمن، سازنده پیشرانه های ۱ لیتری سه سیلندر کم مصرف است، این خودروساز بخش خصوصی می تواند با در اختیار داشتن یک پلتفرم و اصول سازه، سطح داخلی سازی محصولی را به مراتب بیشتر از رقبا ارتقا دهد. با توجه به اینکه داخلی سازی موتور در بحث خودروسازی ۳۵ تا ۴۳ درصد یک خودرو به حساب می آید، به همین دلیل سدان آتی گروه بهمن و شرکت بهمن موتور می تواند با عمق داخلی سازی بالا به بازار بیاید.

حال در بین محصولات سدان کمپانی دانگ فنگ، سدان D53 محصولی جدید در کلاس فنی C است که در بازارهای هدف با پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو و ۱ لیتری توربو سه سیلندر عرضه می شود. با توجه به اینکه جزئیات پیشرانه یک لیتری توربو تیوان و دانگ فنگ، بسیار به هم شباهت دارد، این احتمال مطرح شده که سدان D53 با پیشرانه داخلی تیوان توسط بهمن موتور و گروه بهمن به بازار عرضه شود.

باید به این نکته توجه داشت که اطلاعات به دست آمده، توسط منابع آگاه و حاضر در برخی جلسات به پایگاه خبری «اسب بخار» اعلام شده و هنوز به صورت رسمی توسط خودروسازان ایرانی، قطعیت همکاری با دانگ فنگ تایید و یا تکذیب نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *