پرچم‌دار محصولات ب‌ام‌و حداقل از نظر پرفورمنس M8 کامپتیشن است. این خودرو واقعاً سریع بوده اما منهارت با تزریق قدرت زیاد به این خودرو یک قاتل واقعی را خلق کرده است. این هیولا که با نام MH8 800 شناخته می‌شود خروجی ۸۲۳ اسب بخاری و گشتاور ۱۰۵۰ نیوتون متری را از دل پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو بیرون می‌کشد. منهارت می‌گوید این M8 چهار چرخ محرک شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۶ ثانیه‌ای دارد.

آیا این خودرو واقعاً سریع است؟ با Shmee 150 همراه شوید که جلوی فروشگاه منهارت در آلمان توقف کرده تا نگاهی به این خودروی قدرتمند داشته باشد. موضوع مهم‌تر اینکه او پشت فرمان MH8 800 نشسته و سری هم به اتوبان بدون محدودیت این کشور زده است.

طرح مشکی و طلایی منهارت کاملاً روی M8 جواب داده و به این موارد باید قطعات فیبر کربنی را اشاره کرد. همچنین در کابین نیز فیبر کربن بکار رفته اما تا زمانی که پشت فرمان ننشینید هرگز به ذات واقعی این هیولا پی نخواهید برد.

پیشرانه یاد شده هم‌اکنون به توربوهای جدید، اینترکولر ارتقا یافته، سیستم اگزوز جدید و برنامه‌ریزی دوباره مجهز شده است. سیستم تعلیق نیز ارتفاع پایین‌تری داشته اما راننده می‌گوید راحتی خودرو قربانی این ماجرا نشده است. Shmee می‌گوید داخل خودرو به‌طور سورپرایز کننده‌ای ساکت و آرام بوده و این برخلاف سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت تجربه شده است.

البته MH8 800 می‌تواند بسیار سریع‌تر بتازد. این ویدئو داده‌های رسمی از شتاب گیری خودرو را ذکر نمی‌کند اما Shmee سرعت‌های بالایی را تجربه می‌کند. خودرو به راحتی سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت را پشت سر گذاشته و حتی به سرعت ۳۰۵ کیلومتر در ساعت هم می‌رسد. این در حالی است که خودرو هنوز هم مشتاق به سرعت گرفتن است.

بله M8 کامپتیشن تیون شده توسط منهارت یک بازیگر مخوف در دنیای هایپرکارهاست هرچند یک هایپرکار کامل نباشد.

منبع : پدال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *