خودروسازان در سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۷ میلیون دستگاه خودرو را فقط در بازار آمریکا به فروش رساندند و می‌دانیم که خودرو کالایی ارزان نیست. انتخاب بیشتر کراس اوورها و شاسی بلندها نیز باعث بیشتر شدن قیمت خودروها شده است. این به معنی رسیدن خودروسازان به سودهای بیشتر است و مطالعه جدید وب‌سایت VisualCapitalist نشان دهنده میزان درآمد آن‌ها در هر ثانیه‌ی سال ۲۰۱۹ می‌باشد.

 

این مطالعه به درآمد ناخالص ۱۹ خودروساز که ۹۲ میلیون دستگاه خودرو در جهان تولید کرده‌اند پرداخته است. دو خودروساز اصلی این مطالعه گروه فولکس‌واگن و تویوتا هستند که سال پیش در هر ثانیه به ترتیب ۹۲۰۲.۸۸ و ۸۹۴۶.۵۸ دلار درآمد داشته‌اند. این مبلغ زیادی بوده و با خودروساز سوم لیست یعنی فورد فاصله قابل‌توجهی دارد. فورد سال پیش در هر ثانیه ۴۹۴۶.۵۸ دلار درآمد داشته است.

البته دیدن گروه فولکس‌واگن در صدر این لیست سورپرایز کننده نیست زیرا برخی از برندهای زیرمجموعه آن یعنی لامبورگینی، آئودی، پورشه، بنتلی، بوگاتی و… جزو سودده ترین شرکت‌ها هستند. تویوتا اما برندهای بسیار کمتری داشته و محصولات خود را با دو برند اصلی تویوتا و لکسس به فروش می‌رساند. درآمد تویوتا همچنین تقریباً دو برابر رقیب هم‌وطن خود یعنی هوندا (۴۵۳۷.۶۷ دلار) بوده است.

ما در انتهای لیست شرکت‌هایی همچون تسلا و سوبارو دیده می‌شوند که درآمد آن‌ها زیر ۱۰۰۰ دلار و به ترتیب برابر با ۷۸۰.۰۶ و ۹۰۴.۰۵ دلار در هر ثانیه بوده است. مزدا نیز با درآمد ۱۰۱۷.۸۸ دلاری در هر ثانیه درست بالای سر سوبارو بوده و سوزوکی نیز درآمد ۱۱۰۴.۸۶ دلاری داشته است. این برندها میزان تولید برابری با دیگر خودروسازان بزرگ نداشته و به همین خاطر از تولید، فروش و درآمد محدودتری برخوردار هستند.

با نگاهی به داده‌ها می‌بینیم که جنرال موتورز درآمد بیشتری از فیات-کرایسلر (۴۳۵۱.۷۶ در برابر ۳۸۵۶.۱۰ دلار) داشته و درآمد ب‌ام‌و نیز چند صد دلاری بیشتر از مرسدس بوده است. حتی هیوندای هم بیشتر از کیا درآمد کسب کرده است. صنعت خودرو در سراسر جهان ابعاد و مقیاس بزرگ و متنوعی داشته و این مطالعه نیز نشان دهنده اهمیت فوق‌العاده‌ی صنعت خودرو در اقتصاد جهانی می‌باشد. حتی کوچک‌ترین خودروسازان نیز در هر سال میلیاردها دلار گردش مالی دارند.

منبع : pedal

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *