در جدیدترین گزارش سالانه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) در خصوص نتایج ارزیابی خدمات پس از فروش شرکت های عرضه کننده خودرو در سال ۹۸، شرکت های خودروساز گروه بهمن خوش درخشیده و مقام دار شدند.
خسرو خسروی فر مدیر شبکه فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن با اشاره به اینکه این شرکت با وجود مشکلات ناشی از تحریم ها و شیوع ویروس منحوس کرونا با هدف افزایش رضایتمندی مشتریان و ارتقاء سطح کیفی ارائه خدمات، موفق به کسب مقام برتر شده است، گفت: مطابق نتایج ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از عملکرد شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو در سال ۹۸، شرکت بهمن دیزل و سیباموتور به ترتیب مقام اول و سوم در بین خودروهای تجاری و شرکت بهمن موتور مقام دوم در بین خودروسازان سبک را به خود اختصاص دادند.
مدیر شبکه فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن با اشاره به اینکه ارزیابی خدمات پس از فروش خودرو با بیش از دو دهه قدمت هر ساله توسط وزارت صمت انجام می شود، اظهار کرد: بر اساس نتایج حاصل در طول سه دوره گذشته، شرکت های خودروساز گروه بهمن موفق به کسب افتخارات متعددی در دو حوزه فروش و خدمات پس از فروش شدند. پیرو آخرین نتایج ارزیابی سیستم های فروش خودرو، شرکت بهمن موتور مقام اول و شرکت های بهمن دیزل و سیبا موتور به ترتیب مقام اول و دوم را به خود اختصاص دادند. 
خسروی فر با اشاره به اینکه در این دوره ۳۰ شرکت در حوزه خودروهای سواری، ۱۸ شرکت در حوزه خودروهای سنگین و در مجموع بیش از  ۲۰۰۰ نمایندگی مجاز مورد بررسی قرار گرفتند، تصریح کرد: اﻣﺘﯿﺎز شاخص وضعیت ﺧﺪﻣﺎت ﭘﺲ از ﻓﺮوش صنعت خودرو در این دوره ﻣﻌﺎدل ۶۸.۷ درصد بوده و هر سه شرکت بهمن موتور، بهمن دیزل و سیبا موتور امتیازاتی بالاتر از خط معیار و از حیث انطباق با ﺁیین ﻧﺎﻣﻪ ﺍﺟﺮﺍیی ﻗﺎﻧﻮﻥﺣﻤﺎﻳﺖ ﺍﺯ ﺣﻘﻮﻕ ﻣﺼﺮﻑ‌ﻛﻨﻨﺪﮔﺎﻥ در جایگاه «انطباق خیلی زیاد» قرار گرفتند.
مدیر شبکه فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن درخصوص مبنای رتبه بندی گفت: امتیازات کسب شده در ارزیابی وضعیت سیستم خدمات پس از فروش، وضعیت تعمیرگاه های مجاز، رضایتمندی مشتریان، کارایی نمایندگی ها (تعمیر خودرو در زمان متعارف) و رضایت نمایندگی های مجاز از شرکت عرضه کننده خودرو بوده است که در این بین شاخص های رضایتمندی مشتریان در حوزه خدمات پس از فروش در شرکت های گروه بهمن طی سه سال گذشته رشد قابل توجه های داشته است. 
خسروی فر در خصوص بهبود خدمت رسانی به مشتریان گفت: با هدف قراردادن افزایش رضایت مشتریان، حضور نیروهای آموزش‌دیده و با تجربه در سطح شبکه نمایندگان، تامین به موقع قطعات یدکی، اجرای طرح پیگیری مشتریان، بهره‌مندی از سامانه‌هایی همچون اصالت قطعه، نرم افزار موبایل گروه بهمن، سرویس در محل، خودروی جایگزین، توسعه خدمات امدادرسانی ، اجرای طرح‌های فصلی و… اقدامات قابل توجهی انجام شده است.
وی این موفقیت را حاصل تلاش وکوشش نمایندگی‌های مجاز و همکاران خدمات پس از فروش گروه بهمن دانست و اظهار کرد: بهره‌مندی از فاکتورهایی همچون ارتقای سیستم های ارائه خدمات، ارائه آموزش اثربخش، استاندارد سازی نمایندگان، توسعه و بهبود سطح دسترسی مشتریان به نمایندگی‌های مجاز از علل مهم دستیابی به این جایگاه بوده است.

منبع : Bahman.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *