ب‌ام‌و نسل جدید موتورسیکلت S1000R را با طراحی اسپرت‌تر، بهبود تکنولوژی و پیشرانهٔ جدید معرفی کرده است. در طراحی S1000R جدید چراغ‌های نامتقارن قبلی کنار گذشته شده و جای آن‌ها را یک چراغ تکی LED گرفته است. چراغ عقب این موتورسیکلت نیز بازطراحی و به راهنماهای LED مجهز شده است. برای S1000R جدید مجموعه‌ای از آپشن‌ها در قالب پکیج M هم قابل سفارش خواهد بود که با چرخ‌های فیبر کربنی، وزن موتورسیکلت را تا ۳.۷ کیلوگرم کاهش می‌دهد.

S1000R مدل ۲۰۲۱ علاوه بر تغییرات ظاهری، به فریم جدیدی هم مجهز شده که در قسمت تماس زانوها باریک‌تر است. به گفتهٔ ب‌ام‌و، این ویژگی موجب آزادی حرکت بهتر و همین‌طور موقعیت سواری راحت‌تر راکب می‌شود. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های این موتورسیکلت جدید هم می‌توان به اگزوز سبک‌تر، محل جدید کمک‌فنرها و بازوی عقبی برگرفته از مدل S1000RR اشاره کرد.

ب‌ام‌و این موتورسیکلت جدید را به یک صفحه آمپر دیجیتالی ۶.۵ اینچی مجهز کرده که قابل تنظیم بوده و به‌گونه‌ای طراحی شده که زیر نور آفتاب هم به‌خوبی قابل‌خواندن است. این نمایشگر همچنین از ناوبری و بلوتوث هم برخوردار است.

نسل جدید S1000R به پیشرانهٔ چهار سیلندری مجهز شده که تازه توسعه یافته است و ۱۶۵ اسب بخار قدرت و ۱۱۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هرچند خروجی این موتور نسبت به قبل تغییری نداشته اما به گفتهٔ ب‌ام‌و، این پیشرانهٔ جدید ۵ کیلوگرم سبک‌تر است و در دورهای میانی قدرت بیشتری را ارائه می‌کند. علاوه بر این، ضریب دنده‌های ۴، ۵ و ۶ بیشتر شده که موجب کاهش سروصدا، مصرف سوخت و دور پیشرانه در هنگام پیمایش‌های معمولی می‌شود.

برای S1000R برای اولین بار سیستم کنترل گشتاور پیشرانه هم قابل سفارش است که به گفتهٔ ب‌ام‌و مانع از لغزش چرخ عقب به دلیل گاز دادن ناگهانی یا معکوس دادن می‌شود. نسل جدید ب‌ام‌و S1000R در ماه می سال آینده راهی نمایندگی‌های فروش در آلمان می‌شود. قیمت این موتورسیکلت جدید آلمانی از ۱۴,۳۶۸ یورو آغاز می‌شود.

منبع : پدال

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *