اوایل امسال مزدا به عنوان بهترین برند خودرویی سال ۲۰۲۱ انتخاب شد اما شک داریم که شهروندان نیوزلند در حال حاضر احساس بسیار خوبی نسبت به این خودروساز ژاپنی داشته باشند. این کشور به ویژه استان تاراناکی با پدیده عجیبی روبرو شده است و آن‌هم سرقت محصولات قدیمی مزدا می‌باشد. ظاهراً در فضای مجازی یک چالشی به راه افتاده و در آن نوجوانان با سرقت راحت خودروهای گوناگون از خود فیلم‌برداری می‌کنند. اکثر خودروهای به سرقت رفته جزو محصولات کوچک مزدا هستند چراکه سرقت آن راحت‌تر بوده است.

گفته می‌شود این سرقت‌ها توسط دسته‌ای از نوجوانان متشکل از ۳۰ نفر انجام شده و برخی از آن‌ها ۱۳ سال سن داشته‌اند. ظاهراً این گروه مسئول سرقت بیش از ۱۰۰ دستگاه خودرو از ماه ژانویه تاکنون بوده هرچند به نظر می‌رسد این مشکل اولین بار در ماه نوامبر و دسامبر سال پیش گزارش شده یعنی زمانی که ۱۰۸ دستگاه از محصولات مزدا دزدیده شده است. یکی از مقامات این کشور می‌گوید: “ما می‌دانیم که ارتباطاتی بین این سرقت‌ها و فضای مجازی وجود دارد و ویدئوهای مربوط به آن در چندین شبکه اجتماعی منتشر شده است.” مالکان محصولات مزدا باید اقدامات بیشتری برای پیشگیری از سرقت خودروهای خود انجام دهند.

به نظر می‌رسد محبوب‌ترین خودروهای برای سارقان مزدا فامیلیا، آتنزا و دمیو بوده‌اند که در واقع دمیو همان مزدا ۲ می‌باشد. همین مقام ارشد نیوزلندی ادامه می‌دهد: “ما دلیل قطعی اینکه چرا محصولات مزدا به سرقت می‌روند را نمی‌دانیم اما معتقدیم این به خاطر درک عمومی درباره سرقت راحت‌تر خودروهای این شرکت و روشن شدن آن‌ها با اتصالات سیم است.” این خبر خوبی برای مالکان نیست چراکه آن‌ها ضرورتاً توانایی مالی برای خرید یک مزدای جدید همچون CX-3 یا محصول دیگری را ندارند.

منبع : پدال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *