تلفن هوشمند اندرویدی شما به‌زودی قادر به باز کردن قفل و استارت زدن خودرو از طریق کلید دیجیتالی خواهد بود. در جدیدترین نسخه سیستم عامل آندروید، این فناوری گنجانده شده که می‌تواند جایگزین کلیدهای استاندارد در وسایل نقلیه شود.

برای شروع، برخی از مدل‌های ب‌ام‌و از این فناوری بهره خواهند برد. کلید دیجیتالی به دو شیوه عمل می‌کند. برای مواقعی که نمی‌خواهید گوشی را از جیب خود خارج کنید، با فناوری فوق پهن باند یا UWB سیگنال‌هایی بین گوشی و خودرو تبادل می‌شوند.

در روش دوم از فناوری NFC مشابه روش‌های پرداخت دیجیتالی استفاده می‌شود. در این روش تنها یک تماس گوشی با دستگیره درب خودرو کفایت می‌کند.

کلیدهای دیجیتالی قبلاً توسط برخی خودروسازان با برنامه‌هایی اختصاصی در دسترس قرار گرفته‌اند. اما در اندروید ۱۲ نیازی به هیچ برنامه دیگری نخواهد بود. بعلاوه شما می‌توانید خودروی خود را از راه دور هم کنترل کرده یا کلید آن را با سایر اعضای خانواده به اشتراک بگذارید.

اپل نیز قبلاً کلید دیجیتالی را برای آیفون و ساعت خود درنظر گرفته است. نسخه اندروید کلید دیجیتالی ابتدا در گوشی‌های منتخب پیکسل و سامسونگ گلکسی قرار می‌گیرد. گوگل، اپل و سامسونگ بخشی از کنسرسیوم اتصال خودروها هستند که شامل جنرال موتورز، BMW، فولکس واگن، هوندا و هیوندای می‌شود تا استاندارد یکپارچه‌ای برای چنین وسایلی را فراهم سازد.

منبع : پدال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *