براساس آمار ارائه شده توسط بهمن دیزل، تولید محصولات این شرکت در سه ماه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۵۵ درصدی بوده است. 
عمده رشد تولید بهمن دیزل در سه ماه نخست سال ۱۴۰۰ در کامیونت شیلر صورت گرفته است که از تولید ۹۲ دستگاه در سال گذشته به ۲۳۶ دستگاه رسیده است. 
در کنار رشد کامیونت شیلر، مینی باس پگاسوس دیگر محصول بهمن دیزل نیز شاهد رشد تولید ۶۶ درصدی بوده است. کامیونت ۶ تن  NPR75K  همچنین با تولید ۶۰ دستگاه در سه ماه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته با رشد ۲۵ درصد همراه بوده است.
در حوزه تولید محصولات کاربری بهمن دیزل نیز با توجه به آمار ارائه شده، تولید در مقایسه با سال گذشته ۲۸۲ درصد افزایش یافته است. 
در بخش کاربری سازی بیشترین سهم افزایش تولید به یخچالی و ایزوله با رشد ۶۱ درصدی اختصاص یافته است. سایر کاربری های بهمن دیزل در ۱۰ نوع متفاوت نیز از ۳۰ دستگاه در سال گذشته به ۶۳ دستگاه در سه ماه نخست سال جاری افزایش داشته است. 
گزارش رشد تولید محصولات بهمن دیزل در حالی منتشر می شود که “محمد محمدی” مدیرعامل شرکت بهمن دیزل اردیبهشت ماه در نشست خبری از توسعه محصولات و تولید کامیون و کشنده در سال جاری خبر داد و گفت: دستیابی به داخلی سازی ۶۰ درصدی در شیلر، ارتقاء سطح کیفی محصولات، افزایش صد درصدی تولید و صادرات از اهداف امسال بهمن دیزل است.
محمدی از افزایش میزان داخلی سازی شیلر ۸ تن به ۴۰ درصد خبر داد و افزود: میزان داخلی سازی مینی‌باس پگاسوس نیز در حال حاضر ۴۱ درصد است که بر اساس هدف‌گذاری‌ها این میزان در سال جاری به ۵۰ درصد خواهد رسید.
مدیر عامل بهمن دیزل همچنین به افزایش ۵۰ درصدی کاربری سازی اشاره و اظهار کرد: در سال گذشته ۲۳ دستگاه خودروی آتش نشانی تولید کردیم و به سازمان آتش نشانی کشور تحویل دادیم و تنها شرکت دارای استاندارد یا گرید A در حوزه تولید این خودروها هستیم.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری علاوه بر افزایش تولید در بهمن دیزل شاهد افزایش سرمایه هم خواهیم بود، گفت: برنامه داریم تا خودروهای بهمن دیزل ارتقا ستاره کیفی داشته باشند و خودروهای ۴ ستاره، ۵ ستاره شوند. امسال ۲ خودروی جدید داریم که یکی کامیون است و در نیمه دوم سال جاری تولید می شود. در بخش کشنده نیز وارد می شویم و تولید این خودرو نیز در ۶ ماهه دوم انجام می شود.
رشد تولید محصولات بهمن دیزل در حالی عنوان می شود که وزارت صنعت، معدن و تجارت در گزارش جدید خود  از رشد ۳۲ محصول از ۳۹ محصول منتخب صنعتی و معدنی در دو ماهه نخست امسال خبر داد.
بررسی آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از آن است که در دو ماهه امسال ۲۱۵ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و ون و همچنین ۹۵۶ دستگاه کامیون، کامیونت و کشنده تولید شد که به ترتیب حاکی از افت ۳.۲ درصدی و رشد ۴۵.۵ درصدی در هم‌سنجی با پارسال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *