انگار همین دیروز بود که چشممان به جمال بوگاتی دیوو روشن شد. حدود سه سال پیش بوگاتی از این هایپرکار کوچ بیلد رونمایی کرد. فرانسوی‌ها دیوو شکل گرفته بر اساس شیرون را در گردهمایی پبل بیچ ۲۰۱۸ معرفی کردند و به تازگی هم آخرین نسخه تولیدی این خودرو خط تولید کارخانه را ترک کرده است.

این خودرو در کالیفرنیا پدیدار نخواهد شد مگر اینکه مالک تصمیم بگیرد آن را وارد آمریکا کند. بوگاتی می‌گوید آخرین دیوو از ۴۰ نمونه برنامه ریزی شده برای تولید به دست مالک اروپایی خواهد رسید و در مقایسه با مدل‌های قبلی رؤیت شده، این خودرو کمی عادی‌تر محسوب می‌شود. بدنه خودرو به رنگ آبی بوگاتی EB 110 LM درآمده و رنگ آبی کربن نیز در پس‌زمینه خودنمایی می‌کند. در داخل کابین رنگ آبی بیشتری به ویژه آبی مسابقه‌ای فرانسه با طرح آبی تیره و کربن خاکستری دیده می‌شود.

اگرچه این دیوو نسبت به مدل‌های کمی اندکی عادی‌تر حس می‌شود اما هنوز هم محصول منحصربه‌فردی است. بوگاتی می‌گوید هیچ دیووی تولیدی با دیووی دیگر یکسان نیست. خریداران در فرایند طراحی این خودرو درگیر بوده و شرکت از نظر شخصی‌سازی رنگ و متریال دست خریداران را کاملاً باز گذاشته است. البته بدنه خودرو داستان دیگری داشته و دیوو روی داون فورس بیشتر تمرکز کرده است. زیر ساختار خودرو نیز بوگاتی شیرون و نیروگاه ۱۶ سیلندر ۶ لیتری کواد توربو با قدرت ۱۵۰۰ اسب بخار آرمیده است.

تولید این مجموعه محدود از دیوو سه سال طول کشیده است. این خودروساز دیوو را تنها به برخی مشتریان و مالکان خاص شیرون فروخته و تمامی ۴۰ دستگاه نیز حتی قبل از معرفی رسمی به فروش رفته‌اند. این افراد خوش‌شانس ۵ میلیون یورو صرف خرید دیوو کرده‌اند.

 

منبع : پدال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *