در دومین روز از چهارمین دوره نمایشگاه خودرو، نشست خبری شرکت بهمن موتور برگزار گردید. مدیران بهمن موتور در این نشست خبری از برنامه‌های سال جاری در خصوص تولید خودروهای دیگنیتی پرستیژ، فیدلیتی پرستیژ و ریسپکت خبر دادند.
محمدضرابیان مدیرعامل بهمن موتور، علی پورابراهیم رئیس هیات مدیره بهمن موتور، امیر میرمنصف رئیس سازمان فروش و خدمات پس از فروش و پارسا نوری معاون مهندسی بهمن موتور به سوالات پاسخ گفتند.
** بازار جهانی خودرو با مسایل اساسی روبروست
محمد ضرابیان، مدیرعامل بهمن موتور با تاکید بر اهمیت وضعیت فعلی بازار جهانی خودرو گفت: چیپست و بردهای الکترونیکی مساله مهم خودروسازی‌های دنیا شده است. به نظر می‌رسد این بحران تا سال ۲۰۲۳ ادامه داشته باشد. دنیای خودرو در سال‌های اتی با مسایل اساسی روبرو خواهد شد.
**از شرایط واردات خودرو استقبال می‌کنیم
ضرابیان در پاسخ به سوالی درباره طرح واردات خودرو گفت: ما نه تنها مخالف نیستیم بلکه استقبال هم می‌کنیم. ما از شرایط رقابتی استقبال می‌کنیم و اعتقاد داریم این مساله تاثیری روی قیمت خودرو ندارد. در بهمن موتور با طراحی خط بدنه و رنگ جدید تولید سالانه ۶۰هزار خودرو محقق می شود.
وی سپس به اهمیت ساخت خودروی اینرودز برای قشر خاصی از بازار خودرو اشاره کرد و سپس از عرضه خودروی سدان ریسپکت و دیگنیتی پرستیژ و فیدلیتی پرستیژ در سال ۱۴۰۱ خبر داد.
** سهم داخلی سازی خودروها افزایش خواهد یافت
علی پورابراهیم، رئیس هیات مدیره شرکت بهمن در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه‌های توسعه‌ای گروه بهمن گفت: در سال‌های گذشته همواره به دنبال افزایش تولید بوده‌ایم. در حال حاضر ساخت بدنه و رنگ را به نحوی طراحی کرده‌ایم که بتوانیم سالانه ۶۰هزار خودرو داشته باشیم. وی در همین رابطه افزود: به زودی قالب برخی محصولات در داخل اجرا خواهد شد.

**گروه بهمن برای ساخت خودروی برقی برنامه دارد
پارسا نوری معاون مهندسی بهمن موتور در این نشست در پاسخ به سوالی در حصوص بومی سازی خودرو در کشور گفت: از ابتدای پروژه فیدلیتی ساخت قطعات آن در داخل در دستور کار قرار گرفت. وی افزود: تاکنون ۲۵درصد ساخت داخل شده و بومی سازی فیدلیتی نیز با سرعت بالاتری انجام می‌شود.
نوری با اعلام خبر برنامه بهمن برای طراحی خودروی برقی گفت: خودروی فیدلیتی پرستیژ و خودروی برقی نیز در دستور کار آینده نزدیک گروه بهمن قرار گرفته است.
** ۳۰درصد هزینه خودرو مربوط به نهادهای دولتی است
محمد ضرابیان در پاسخ به سوالی درباره تغییر قیمت محصولات بهمن گفت: اقبال به محصولات ما نشان دهنده قیمت مناسب آن است. در عمل ۳۰درصد هزینه پرداختی مربوط به سازمان‌های دولتی می‌شود. وی در همین رابطه افزود: ما نمی‌خواهیم هزینه نقدینگی را با فروش بلند مدت از جیب مشتری بدهیم.
ضرابیان در خصوص هفتاد درصد باقیمانده قیمت خودرو گفت: با تغییر نرخ تعرفه گمرکی، ارز مرجع و حقوق و دستمزد هزینه تولید تغییرات چشمگیری کرد.
وی در تشریح این بحث گفت: بخشی از این هزینه‌ها مربوط به سیستم فروش و خدمات پس از فروش است. برای مثال تعهد ده ساله برای تامین قطعات نیازمند برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری است که هزینه‌های خودش را دارد.
**قرعه کشی در شان مشتریان ما نیست
امیر میرمنصف طرح قرعه‌کشی وزارت صمت را در شان مشتریان خود ندانست و گفت: در شان مشتریان نیست که خودرویی که خودروی اول مشتری نیست با قرعه کشی عرضه شود. معتقدیم با این سیستم  چرخه تولید محصول را معیوب می‌شود.
وی اضافه کرد: روش‌های فعلی فروش خودرو که در ایران اجرا می‌شود در هیچ جای دنیا نیست. در دنیا فروش خودرو مبتنی بر بازاریابی است. ما روش جاری را قبول نداریم. شرایط فروش فعلی خودرو در ایران ارتباطی به خودروسازان ندارد.

One thought on “مدیرعامل بهمن موتور: با طراحی خط بدنه و رنگ جدید تولید سالانه ۶۰هزار خودرو محقق می شود”

  1. بادرود اقای ضرابیان بجای راه اندازی خط رنگ وکسترس تولید لطفا تعمیرگاهی ویا نمایندگی معرفی کنید که خدمات تعمیرگاهی وتامین قطعات وانت کارو یا همان چانکهه به مشتریان بیچاره ای که برای تعمیرات وقطعه زمین و زمان را جستجو کردن معرفی کنید بعداز تبلیغات گسترش خط تولید را بدهید حتمن میدانید خدمات خودروهای واگذارییان تا ده سال بعداز تحویل اخرین خودرو از تعهداتان می‌باشد
    امید وارم پاسخی دلاروانه برای مشتریان داشته باشید نه اینکه بفروشید و مردم را در این روزگار گرفتار رها کنید وجدان نخواهید داشت اگر پاسخی ندهید در انتظار مشتری گرفتار خودروی بهمن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *