مدتی است که ثبت نام فروش فوق العاده خودرو آغاز شده و بر این اساس کمیته خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت شرایطی را برای ثبت نام در نظر گرفته است. یکی از شرایط پیش فروش خودرو این است که هیچ یک از اعضای خانواده فرد متقاضی نباید پلاک فعالی داشته باشند که این شرط مشکلات زیادی را برای متقاضیان فراهم کرده است.

حالا اینطور که مشخص است کمیته خودرو برای استعلام پلاک فعال از پرونده یارانه خانوار کمک می گیرد یعنی چنانچه فردی در خانواده ای که حتی در آن زندگی نمی کند، یارانه اش در آن خانواده ثبت شده باشد، نمی تواند در مراحل قرعه کشی خودرو شرکت کند. این یکی از مشکلات زوجین جوانی است که به تازگی ازدواج کرده اند اما هنوز اقدام به جداسازی یارانه نکرده اند و به همین دلیل خانواده جدا حساب نمی شوند.

افراد زیادی که در قرعه کشی خودرو شرکت کرده اند و برنده هم شده اند، اکنون به مشکلات زیادی برخورد کرده اند چرا که هم هزینه ثبت نام را پرداخت کرده اند و علاوه بر این به دلیل عدم جداسازی یارانه، از لیست برندگان حذف شده و سریعا لیست رزرو مبالغ را واریز کرده اند. یکی از متقاضیان خرید خودرو گفت: پس از ثبت نام در قرعه کشی ایران خودرو، جزو برندگان این قرعه کشی بودیم و پس از آن با هر روشی توانستیم مبلغ مورد نظر را تهیه کرده و به حساب ایران خودرو واریز کردیم.

استعلام از هدفمندسازی یارانه به جای ثبت احوال! پس از آن پیامکی برایمان آمد که شما پلاک در خانواده دارید و نمی توانید خودرویی دریافت کنید و نام ما از لیست قرعه کشی حذف شده است. اکنون به باشگاه مشتریان ایران خودرو به همراه شاکیان دیگری مراجعه کرده ایم و شکایت نیز کرده ایم اما هیچ اتفاقی نیافتاده است. او بیان کرد: این اتفاق در صورتی است که ازدواج کرده ام و محل سکونت زندگی ام با پدر و مادرم نیز عوض شده است. ظاهرا برای استعلام عدم پلاک فعال در خانواده از سازمان هدفمندی یارانه ها استعلام گرفته اند و در اصل باید از سازمان ثبت احوال استعلام می گرفتند. این متقاضی بیان کرد: افراد زیادی اینگونه ثبت نام و مبلغ را واریز کرده اند و متاسفانه اسم شان از لیست حذف شده است.

بسیاری از افراد طلا، خودرو یا ملک خود را فروخته اند و اکنون حتی اگر مبلغ واریزی را برگردانند افراد دچار ضرر و زیان زیاده شده اند. از دیگر متقاضیان خرید خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: پیامکی برایم آمد که در قرعه کشی برنده شدید و وجه را تامین و واریز کنید. صبح روز بعد با مشکلات زیادی مبلغ مورد نظر را تامین و واریز کردم. بعد پیامک آمد و شماره ردیف قرارداد در آن اعلام شد.

این متقاضی خرید خودرو گفت: در پیامک خواسته شده بود تا نمایندگی مورد نظرمان را انتخاب کنیم که این کار را انجام دادیم و بعد ۲ ساعت پیامک آمد به علت داشتن پلاک فعال خود یا خانواده نمی‌توانید ثبت نام کنید. این متقاضی افزود: در صورتی که من و همسرم و دختر کوچکم هیچ پلاک فعالی نداریم و مدارک استعلام نداشتن پلاک فعال را هم تحویل قسمت امور مشتریان ایران خودرو دادیم، اما ساعت یک بامداد پیامک آمد برای تحویل مدارک به نمایندگی مراجعه کنید. صبح همه کارهایش را انجام دادیم و قرارداد را از نمایندگی گرفتیم.

منبع : باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *