همه خودروهایی که در سطح شهر تهران تردد می‌کنند ملزم به دریافت گواهی معاینه فنی هستند. خودروهای غیر پلاک تهران هم از این موضوع مستثنی نیستند و در صورت تردد در پایتخت روزانه ۵۰ هزار تومان جریمه‌ می‌شوند، بنابراین همه خودروها به لحاظ معاینه فنی زیر ذره‌بین شهرداری و پلیس هستند. البته طی سال‌های اخیر استقبال تهرانی‌ها از معاینه فنی خودروهایشان بیشتر شده که دریافت تخفیف برای ورود به طرح ترافیک از عمده دلایل آن است اما راکبان موتورسیکلت‌ها همچنان قانون گریزند و برای دریافت معاینه فنی موتورسیکلت مراجعه نمی‌کنند.

خودروهای فاقد معاینه فنی فقط درصورت تردد جریمه می‌شوند

روزانه چه تعداد خودرو در پایتخت به دلیل نداشتن معاینه فنی جریمه می‌شوند؟

آمار جریمه این خودروها را پلیس دارد ولی شهرداری تهران عکس‌های مربوط به خودروهای فاقد معاینه فنی را که به صورت مکانیزه رصد می‌کند مستمراً برای پلیس راهور ارسال خواهد کرد.

هشدار به مالکان خودروها با پلاک غیر تهران 

علاوه بر خودروهای پلاک تهران هر خودروی غیر از پلاک تهران نیز که در سطح شهر بدون داشتن معاینه فنی تردد کند روزانه ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شود ولی خودروهایی که ترددی نداشته و یا در پارکینگ هستند به دلیل نداشتن معاینه فنی جریمه نمی‌شوند.

افزایش نرخ انجام معاینه فنی؛ بزودی

سازمان حمایت از مصرف‌کننده و شورای رقابت در این زمینه موضوعاتی را در نظر گرفته‌اند و پیشنهادات به وزارت کشور ارسال شده است این موضوع در حال نهایی شدن است و در روزهای آتی به نتیجه خواهد رسید.

در مورد میزان افزایش نرخ انجام معاینه فنی با توجه به شرایط جامعه تصمیم‌گیری می‌شود ولی این افزایش نرخ حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد خواهد بود.

منبع : ایران جیب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *