سابین اشمیتز، راننده مسابقات و مجری تلویزیون در سن ۵۱ سالگی درگذشت. اشمیتز که در تاپ گیر نیز حضور داشته و به عنوان ملکه نوربرگ رینگ شناخته می‌شد از سال ۲۰۱۷ تاکنون در حال مبارزه با بیماری سرطان بود.

اشمیتز که جزو رانندگان موفق مسابقه‌ای شناخته می‌شود با حضور در برنامه بی‌بی‌سی در سال ۲۰۰۴ معروف شد. او یک دستگاه جگوار S تایپ دیزلی را در نوربرگ رینگ راند و زمان‌های ثبت شده توسط جرمی کلارکسون را زیر سؤال برد و گفت: “من به شما چیزی بگویم، من این لپ تایم را با یک ون ثبت می‌کنم.”

اشمیتز در سری‌های بعدی تاپ گیر بیشتر درخشید و در یکی از قسمت‌های آن تایم بهتری را با استفاده از یک ون نسبت به زمان ثبت شده توسط جرمی کلارکسون بر جای گذاشت. او بعداً اعلام کرد به عنوان مجری در قسمت‌های جدید تاپ گیر حضور می‌یابد و تا چند سال نیز مجری مهمان این برنامه پر تماشاگر محسوب می‌شد.

سابین اشمیتز تنها خانمی است که پیروز مسابقات ۲۴ ساعته نوربرگ رینگ شده و با استفاده از یک ب ام و M3 در سال‌های ۱۹۹۶ و ۱۹۹۷ سکوی اول را به دست آورده است.

اساساً زندگی این بانوی راننده با نوردشلایف گره خورده است. او با استفاده از تاکسی‌های مخصوص نوربرگ رینگ تماشاگران را در این پیست مشهور به گردش می‌برد. او می‌گوید حداقل ۲۰ هزار بار جهنم سبز را دور زده است.

در صفحه اجتماعی تیم Frikadelli Racing که توسط اشمیتز و همسرش تأسیس شده این خبر ناگوار منتشر شده است. در این پست آمده است:

سابین اشمیتز دیروز پس از نبردی شجاعانه با سرطان درگذشت. او ۵۱ سال سن داشت. کلاوس آبلن و تمامی دوستان و آشنایان از درگذشت او بسیار ناراحت هستند.

یکی از مدیران برنامه تاپ گیر نیز گفته است:

سابین عضو دوست‌داشتنی خانواده تاپ گیر و تیم مجری از سال ۲۰۱۶ بوده است. او اولین بار در سال ۲۰۰۴ در تاپ گیر حضور یافت و همه از کار کردن با او لذت می‌بردند و البته از شنیدن این خبر بسیار شوکه شدند. سابین همیشه خنده بر لب داشت و الهام‌بخش بانوان در دنیای موتور اسپورت بود.

ریس هریس مجری تاپ گیر نیز با انتشار تصویری از خود با اشمیتز درگذشت این بانوی راننده را تسلیت گفت. جرمی کلارکسون مجری اسبق این برنامه تلویزیونی نیز از درگذشت اشمیتز اظهار ناراحتی کرده است.

منبع : پدال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *