شرکت تیونینگ خودرو منصوری از کیتی برای خودروی الکتریکی پورشه تایکان رونمایی کرد که به کمک قطعات فیبر کربنی در داخل کابین و بیرون، آن را نسبت به قبل ارتقا می‌دهد.

شرکت تیونینگ خودرو منصوری با برخی از اقدامات اصلاحی جدید برای خودروی الکتریکی پورشه تایکان بازگشت. تیونر خوش‌نام آلمانی مطمئناً گاهی اوقات به وحشی کردن خودروهای تولیدی علاقه دارد؛ اما به دلیل استفاده از تایکان، این تغییرات در سطح متوسط ​​است. در این حالت، اصلاحات ساده روش بسیار خوبی برای ابرخودروی الکتریکی پورشه به نظر می‌رسد. البته می‌توان تغییرات بیشتری در خودروی برقی پورشه اعمال کرد؛ اما به هر حال سلیقه تیونر آلمانی چیز دیگری است.

 

روش عملیاتی استاندارد برای هرگونه ارتقا توسط منصوری، استفاده از فیبر کربن است و مقدار زیادی از آن را در این کیت تیونینگ خواهید یافت. به گزارش موتوروان، اسپلیتر جلو با کربن فورج تقویت شده است و در اطراف چراغ‌های جلو و دریچه‌های عریض و باریک روی دماغه تایکان موارد بیشتری وجود دارد که پورشه ۹۱۱ GT3 را یادآوری می‌کند. پادری‌های کربنی بخشی از کیت بدنه هستند که در قسمت عقب کشیده می‌شوند و برای سپر عقب و دیفیوزر نیز همین قطعات را پیدا می‌کنیم و یک اسپویلر کناری کوچک در بالای آن قرار دارد. آینه‌های جانبی نیز از قطعات فیبر کربن بهره می‌برند و یک جفت نوار فیبر کربنی نازک که گل‌گیرها و درهای جلو را پوشانده است، بر زیبایی پورشه تایکان می‌افزاید.

امکان عرضه هیچ محصولی توسط منصوری بدون به‌روزرسانی رینگ‌ها وجود ندارد و پورشه تایکان نیز از این قاعده مستثنا نیست. مجموعه‌ای از رینگ‌های آلیاژی یک‌تکه‌ی Y.5 به جلو و عقب پیچ می‌شوند که قطر آن‌ها ۲۲ اینچ است؛ البته رینگ‌های عقب کمی بازتر هستند. مسئولان منصوری می‌گویند طراحی نازک پره‌ها به دفع گرما از ترمزها کمک می‌کند که بدون تغییر باقی می‌مانند؛ اما با کالیپرهایی که تقریبا با هر رنگی وجود دارند، می‌توانند از نظر زیبایی بهبود یابند. به‌روزرسانی‌های بخش خارجی تایکان به همین موارد محدود می‌شود.

در داخل کابین، منصوری کمی خجالتی عمل می‌کند ولی گفته می‌شود در طراحی شیشه‌های جلو و عقب و پنجره‌ها به‌روزرسانی‌هایی وجود دارد. این شرکت تأکید می‌کند سفارشی‌سازی خودرو مطابق سلیقه مشتری انجام می‌پذیرد. به همین ترتیب، تزئین قطعات فیبر کربنی در داخل کابین و روکش‌های چرمی تقریباً در هر سطحی ارائه می‌شود و البته مشتریان می‌توانند در انواع رنگ‌های جذاب، دوخت با رنگ متضاد داشته باشند. غربیلک فرمان سفارشی و پادری‌های با نام «Mansory» نیز ارائه می‌شود.

انتخاب بهبودهای جزئی به جای کیت‌های بدنه پرزرق‌وبرق، هدف بسیار مهمی در دنیای خودروی برقی است. حذف مواردی که باعث افزایش درگ خودرو می‌شوند، تأثیر بسزایی در شعاع حرکتی خودرو خواهد داشت و نمی‌توان به‌سادگی هر کاری را برای تقویت عملکرد خودروی الکتریکی انجام داد یا روش جدیدی برای افزودن بر عمر باتری پیدا کرد. در این حالت، ملایم نگه داشتن تغییرات فقط سلیقه‌ای نیست، بلکه ضروری است.

منبع : زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *