شرکت تسلا به لطف بازار پررونق خودروهای برقی، تقریباً یک پنجم درآمد سالانه خود را در سال ۲۰۲۰ در چین به دست آورد که نسبت به سال قبل از آن افزایش دو برابری نشان می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، شرکت خودروسازی تسلا به لطف فروش پررونق خود، تقریباً یک پنجم درآمد سالانه خود را در سال ۲۰۲۰ در چین به دست آورد.

با این حال، شرکت سازنده خودروهای برقی تسلا در بزرگترین بازار خودروی جهان یعنی چین به علت برخی شکایات مشتریان تحت بازرسی مقامات ناظر این کشور قرار گرفته است.

بر اساس گزارش تفصیلی مالی منتشر شده در روز دوشنبه، فروش تسلا در چین طی سال گذشته به ۶.۶۶ میلیارد دلار در مقایسه با ۲.۹۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ رسیده است. فروش این شرکت در چین حدود ۲۱ درصد از کل درآمد آن یعنی ۳۱.۵۴ میلیارد دلار را تشکیل می دهد.

چین بزرگترین بازار تسلا بعد از ایالات متحده است. فروش این شرکت در ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ به ۱۵.۲۱ میلیارد دلار رسید در حالی که در سال ۲۰۱۹ این رقم ۱۲.۶۵ میلیارد دلار بوده است.

این خودروساز آمریکایی از سال ۲۰۱۹ تحویل خودروهای تولید شده در کارخانه Gigafactory خود در شانگهای را در حالی آغاز کرد که با وجود جنگ تجاری آمریکا و چین سعی در افزایش حضور خود در بازار پرسود این کشور داشت.

ولت چین از این کارخانه که به اولین کارخانه خودروسازی کاملاً خارجی در چین تبدیل شده، حمایت کرده است. تسلا حتی از پرداخت ۱۰ درصد مالیات خرید در چین معاف است و حداقل تا پایان سال ۲۰۲۳ از مالیات کمتری برخوردار خواهد شد.

با این حال، این تولید کننده خودروهای برقی اکنون با موانعی از سوی سازمان های نظارتی چین روبرو است. تسلا به دلیل مشکلات کیفیتی گزارش شده اخیراً از سوی این مقامات احضار شده است.

منبع : تسنیم

One thought on “فروش تسلا در چین با وجود بحران کرونا بیش از دو برابر افزایش یافت”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *